معاونت پژوهش مدرسه علمیه مرند

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

صورتجلسه نتایج طرح­های اجمالی و تفصیلی تحقیقات پایانی

29 خرداد 1396 توسط ناطق اینانلو

صورتجلسه نتایج طرح­های اجمالی و تفصیلی تحقیقات پایانی ارسالی به شورای علمی پژوهشی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)مرند دربهار96

 

طرح های  اجمالی تحقیق پایانی 

 
1- زینب سریع کار= عنوان پیشنهادی: آموزه های تربیتی سوره لقمان

نتیجه و پیشنهادات:
در تبیین مساله به ابعاد زیادی اشاره شده یک جنبه انتخاب و طرح اصلاح گردد و به شورا مجدد ارسال گردد.
2- نرگس سریع کار= عنوان پیشنهادی: مشورت در خانواده از منظر قرآن

نتیجه و پیشنهادات:
موضوع سخت و از عهده طلبه خارج است رد  می گردد
3-
     زهرا قربانی= عنوان پیشنهادی: طوفان نوح در قرآن
نتیجه و پیشنهادات:
 رد می شود ساده است و کاربردی نیست.موضوع جدید پیشنهاد گردد.
4-لیلا نفیسی ثانی= عنوان پیشنهادی: وقف اموال و راهکارهای رفع موانع آن در آیات و روایات

نتیجه و پیشنهادات:
پیشنهاد می شود  موضوع تغییر کند به روشهای گسترش توسعه و تقویت وقف اموال با اصلاح طرح زیر نظر معاون پژوهش
5- ویدا رضا پور= عنوان پیشنهادی: سیاست های پیشگیری از طلاق در اسلام

نتیجه و پیشنهادات:
موضوع تکراری است پیشنهاد می شود به عوامل افزایش طلاق پرداخت گرددو یکی از آنها به عنوان مساله اصلی کار شود یا موضوع جدیدی پیشنهاد و به شورا ارسال  گردد.
6- فرحناز جوادی= عنوان پیشنهادی: الگو گیری طلاب از سیره پرورشی خانوادگی حضرت زهرا(س)

نتیجه و پیشنهادات:
اصلاح موضوع به الگوگیری زنان از سیره حضرت زهرا(س) یا پیشنهاد موضوع جدید با ارسال طرح به شورا

 بررسی طرح­های تفصیلی ارسالی


1- مرضیه الباقری عنوان تحقیق:نفقه زن و شرایط دریافت آن در فقه امامیه
نکات اصلاحی طرح
اضافه کردن فصل جدید در ساختار برای سوال3
نتیجه: در اسرع وقت زیر نظر استاد راهنما اصلاح و به معاونت پژوهش تحویل داده شود

2-مریم متقی عنوان تحقیق:استنادات قرآنی خطبه شام و کوفه حضرت زینب(س)

نکات اصلاحی طرح
اصلاح سوالات و ساختار بندی مناسب با موضوع تحقیق
نتیجه: زیر نظر استاد راهنما اصلاح و تحویل به معاونت پژوهش دراسرع وقت
3-مهری بابایی:نقش نماز در تامین امنیت فردی

نکات اصلاحی طرح
اصلاح سوال 1 و3
نتیجه: زیر نظر استاد راهنمااصلاح و تحویل به معاون پژوهش در اسرع وقت
 

 

 

 نظر دهید »

اطلاعیه نشست علمی

29 بهمن 1394 توسط ناطق اینانلو

 اطلاعیه نشست علمی.

به اطلاع طلاب، اساتید و دانش آموختگان محترم می رساند نشست علمی آقای دهنوی کارشناس مسائل خانواده روزشنبه اول اسفندهمراه بااقامه نمازظهروعصرسالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س).لطفا بدوستان اطلاع دهیدحرکت خط ساعت12ازخ المهدی با محوریت پرسش و پاسخ

 نظر دهید »

در محضر ایت الله جوادی آملی طلبه باسشیم..

20 دی 1394 توسط ناطق اینانلو

آیت الله جوادی آملی:

لحظه‌ای از فراگیری علوم غفلت نکنید! هیچ گاه بی‌طهارت نباشید. همیشه نمازتان اول وقت و با جماعت باشد. درس را طوری بخوانید که بعد بتوانید تدریس کنید، نه برای اینکه نمره بگیرید.

اگر طرزی درس خواندید که نتوانستید تدریس بکنید دوباره بخوانید؛ چون معلوم می‌شود درس را نفهمیده‌اید. دو بار مطالعه کنید؛ یکی اینکه کتاب چه می‌گوید، یکی اینکه من اگر دست به بنان یا بیان بردم و خواستم تدریس کنم چه بگویم، درس به قلم بردم خواستم بنویسم چطور بنگارم وگرنه انسان عمر می‌دهد و چیزی نمی‌گیرد. طرزی درس بخوانید که بتوانید خوانده را به دیگران منتقل کنید و تدریس کنید که بعد از چند مدّت به لطف الهی از نظر استاد حوزه علمیه و مدرسه پربرکت شما خودکفا باشد.

راه برای همیشه مَهیعه و وسیع است. بسیاری از علوم از درون می‌جوشد اگر خدای سبحان فرمود: «مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا» این تنها مربوط به ثواب در قیامت نیست. هر کس هر قدمی در راه خدا بردارد خدا ۱۰ برابر پاداش می‌دهد. اگر کسی در حوزه یا دانشگاه برای رضای خدا یک ساعت محقّقانه زحمت کشید نتیجه ده‌ساعته را می‌برد. این وعده الهی است و همیشه سعی کنید به لطف الهی علومی را که قرآن و عترت به ما آموخت که قابل احصاء نیست و در همین دعاهای ماه شعبان می‌خوانیم اینها معدن علم‌اند بهره وافی و کافی ببریم.

ما اگر خواستیم ببینیم این درسی که به ما دادند عالِم شدیم یا نه، این دو نشان دارد؛ یک نشانِ ظاهری که قبلاً بیان شده، یعنی اگر ما توانستیم خوب تدریس بکنیم یا خوب تألیف بکنیم معلوم می‌شود این مطلب را فهمیده‌ایم. ولی یک نشان باطنی دارد که بسیار عمیق است و آن این است که اگر مطلبی را فهمیدیم عالِم شدیم، اگر عالِم شدیم می‌شویم وَزین، سنگین، باوقار، متواضع؛ نه بی‌جا حرف می‌زنیم، نه بی‌جا کار انجام می‌دهیم. طرز نشستن ما، خوابیدن ما، گفتار ما، رفتار ما ادیبانه است. یعنی مؤدّب می‌نشینیم، مؤدّب حرف می‌زنیم، مؤدّب غذا می‌خوریم، ادبِ دینی داریم. در تمام شئون زندگی علم آدم را سنگین می‌کند حرفِ سبک نمی‌زنیم، حرف سبک گوش نمی‌دهیم، نوشته‌های سبک نداریم، نوشته‌های سبک را نمی‌خوانیم، حرفِ سنگین برای انسانِ سنگین است.

اینکه ذات اقدس الهی به رسولش فرمود: «اِنَّا سَنُلْقِی عَلَیْکَ قَوْلاً ثَقِیلاً» یعنی این حرف وزین است. سنگ، سنگین است ولی وزین نیست. علم وزین است، وزنه دارد، قرآن وزنه دارد، روایات و ادعیه وزنه دارند.

راهی که طالبان علوم الهی طی می‌کنند بسیار وسیع است. هیچ کسی بهانه‌ای ندارد زیرا این راه هم وسیع است و هم همراهان خوبی در این راه انسان را همراهی می‌کنند. هیچ کسی نمی‌تواند بگوید این راه سخت است، رفتنش دشوار است، مزاحمت فراهم است. بسیاری از بزرگانی که در حوزه‌های علمی به مقاماتی رسیدند بسیاری از آنها امکاناتشان از طلاب کنونی کمتر بود و بسیاری از آنها هم از مناطق روستایی برخاستند. چه در بخش‌های حکمت، چه در بخش‌های تفسیر، چه در بخش‌های فقه، چه در بخش‌های اصول و در سایر علوم اسلامی طلبه‌هایی از همین روستاها برخاستند و به مقامات والای علمی رسیدند.

 1 نظر
خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

معاونت پژوهش مدرسه علمیه مرند

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • زنان
  • زنان
  • هفته پژوهش
  • صفر
  • صفر
  • همایش وحدت حوزه و دانشگاه
  • سی صفر
  • هفته پژوهش
  • فراخوان مقاله
  • دفاعیه تحقیق پایانی
  • نشست ها
  • نشست ها
  • ميلاد امام عسکری(علیه السلام)
  • پژوهشگران برتر
  • پژوهشگران
  • مناسبت
  • مقالات
  • جلسات دفاعیه
  • چکیده تحقیقات پایانی
  • کرسی آزاد اندیشی
  • خاطره نویسی
  • نتایج شورای علمی پژوهشی تحقیقات پایانی مدرسه

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس